یزدفردا: سرپرست اداره منابع آب شهرستان‌های تفت و مهریز از شناسایی ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز طی پنج ماه گذشته در این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش یزدفردا: «محمدرضا جوکار» ضمن اعلام این خبر، در این خصوص تصریح کرد: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی، با تلاش و کوشش گروه های گشت و بازرسی این اداره و همکاری قضایی و انتظامی تعداد ۷۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شد که این امر صرفه جویی ۱۰ هزار متر مکعبی آب را به همراه داشت.

وی افزود: از تعداد ۷۰ حلقه چاه شناسایی شده، تعداد ۴۵ حلقه با کشیدن منصوبات مسدود شده و ۱۴ حلقه نیز پر شده است. 

جوکار با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، اظهار کرد: اداره منابع آب شهرستانهای تفت و مهریز با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

اخیراً نیز با شناسایی و پر کردن یک حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان مروست شاهد صرفه جویی بیش ۵۲ هزار متر مکعبی آب در این رابطه بودیم.

«مهدی حیدری» رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست ضمن اشاره به این خبر، تاکید کرد: با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت آب منطقهای یزد، همشهریان می توانند جهت همکاری در حفاظت از منابع آب، مراتب را از طریق شماره ۳۱۰۷۷ گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا